محصول جدید آمازون قدرت یادگیری و تشخیص دارد
نوشته شده توسط : FardinDz

DeepLens مبتنی بر هوش مصنوعی است و آمازون مدعی است که قدرت یادگیری و درک بالایی دارد. گوگل هم چندی پیش دوربین گوگل کلیپس را ارائه کرده بود.

 

deeplens، محصول جدید آمازون قدرت یادگیری و تشخیص دارد
 
چندی پیش بود که گوگل از یک دوربین کوچک و جالب توجهی به نام گوگل‌کلیپس رونمایی کرد. دوربینی که بر مبنایهوش مصنوعی طراحی و ساخته شده است و می‌تواند لحظات مهم زندگی را تشخیص داده و به‌موقع آن لحظات را ثبت کند. این دوربین به‌گونه‌ای طراحی شده که یک گیره در پشت آن قرار دارد و با نصب این دوربین توسط همان گیره در محل مورد نظر، می‌تواند فضای پیش روی خود را زیر نظر داشته باشد و هر زمان که تشخیص دهد لحظه‌ی شگفت‌انگیزی می‌تواند باشد به‌طور خودکار اقدام به ثبت و ضبظ لحظات خواهد کرد. البته گوگل‌کلیپس میکروفون ندارد و قابلیت ضبط صدا در آن وجود ندارد. به‌طور مثال این دوربین را در محل بازی کودک نصب می‌کنند تا اگر کار جالبی انجام داد و یا خنده‌ی شیرینی برروی لبش آمد، به‌طور خودکار از آن لحظه تصویربرداری کند. از این قابلیت به‌عنوان یادگیری و درک ماشین نام برده می‌شود و در واقع منظور این است که ماشین قدرت فهم لحظات مهیج زندگی را درک می‌کند. البته این توانایی با مرور زمان و سنجش رفتار محیطی توسط این گجت‌ها اتفاق خواهد افتاد. 

قدرت محاسبه‌ی بیش از 100gflops نشان از قدرت یادگیری، تشخیص و توانایی بالای این دوربین دارد. از دیگر توانایی‌های این دوربین تشخیص اجسام است.


همان‌طور که مشاهده می‌شود ماشین‌هایی که آموزش می‌بینند و قدرت یادگیری دارند به در حال تبدیل شدن به یکی از تجهیزات و گجت‌های کاربردی و روزمره هستند. یکی دیگر از تکنولوژی‌هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته فناوری تشخیص چهره است که امری مهم و بحثی داغ در محافل تکنولوژی این روزها است. بدیهی است که کمپانی‌های بزرگ فعال در زمینه‌ی تکنولوژی در حال فعالیت در این زمینه هستند و همان‌طور که در گوگل‌کلیپس مشاهده شد از این فناوری‌ها اسفاده شده است. فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی، تشخیص چهره، قدرت یادگیری ماشین‌ها.

دوربین DeepLens

حالا یکی از رقبای اصلی این شرکت‌ها و یکی از غول‌های فضای محاسبات ابری یعنی کمپانی آمازون، آخرین دستاورد خود را معرفی کرده است که آن‌طور که ادعا می‌کند، تقریبا تمامی این ویژگی‌ها و تکنولوژی‌ها را در بر دارد و می‌توان گفت محصولی با تلفیق این تکنولوژی‌ها طراحی و معرفی شده است. این دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی است و آمازون مدعی است که قدرت یادگیری و درک بالایی دارد. علاوه بر قدرت یادگیری، همچنین توانایی تشخیص چهره را هم دارد. البته شاید با خود بگویید این که چیز جدیدی نیست و گوگل چندی پیش از محصولی این‌چنینی رونمایی کرد. باید بگوییم که بین محصول ارائه شده توسط آمازون یعنی DeepLens و محصول گوگل یعنی Google Clips تفاوت‌هایی وجود دارد. این‌طور که آمازون اعلام کرده با این محصول قصد دارد به توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان نرام‌افزاری فرصتی استثنایی بدهد. فرصتی که توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان بتوانند برای کاربران خود تجارب و امکانات جدیدی را فراهم کنند. همان‌طور که می‌دانید گوگل دوربین گوگل‌کلیپس را برای کاربران نهایی تولید کرده است. تفاوت دیگر DeepLens با گوگل‌کلیپس در این است که گوگل‌کلیپس میکروفون ندارد تا هیچ صدایی ضبظ نشود اما آدوربین آمازون دارای میکروفون است. لازم به ذکر است گوگل اعلام کرده‌بود در جهت حفظ حریم خصوصی خانواده‌ها میکروفون بر روی دوربین خود تعبیه نکرده است.
 
deeplens، محصول جدید آمازون قدرت یادگیری و تشخیص دارد
 
می‌توان گفت DeepLens اولین تلاش و مبادرت به قبول ریسک ورود به دنیای تکنولوژی تشخیص چهره توسط آمازون است، آمازون مدعی است که این دوربین را جهت استفاده‌ی توسعه‌دهندگان و طراحان نرم‌افزاری ساخته است. این دوربین مجموعه‌ای از سخت‌افزارها و همچنین ابزارها را در اختیار توسعه‌دهندگان و شرکت‌های نرم‌افزاری قرار می‌دهد تا بتوانند راحت‌تر و بهینه‌تر از قدرت ابری (cloud) و همچنین قدرت یادگیری ماشین و سخت‌افزار در طراحی‌های خود بهره ببرند.
این دوربین 250 دلاری دارای یک لنز 4 مگاپیکسلی، یک پردازشگر اینتل از نوع atom، یک میکروفون با چیدمان آرایه دوبعدی، وای فای دو باند،USB و همچنین micro HDMI می‌باشد. ظاهرا بخش نرم‌افزاری آن هم توسط Ubuntu با هسته‌ی GreenGrass برای عملکرد بهتر طراحی شده است.
آمازون دوربین‌های DeepLens را در سال 2018 تحویل مشتریان خواهد داد اما پیش فروش این دوربین‌ها آغاز شده است. کمپانی آمازون اعلام کرده توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری می‌توانند در کارگاه‌های AWS (Amazon Web Services) حضور داشته باشند تا اطلاعات بیشتری در مورد طراحی و ساختن اپلیکیشن‌ها توسط این دوربین کسب کنند. آمازون می‌گوید DeepLens قدرت محاسبه‌ی بیش از 100 Gflops را داراست که نشان از قدرت یادگیری، تشخیص و توانایی بالای این دوربین دارد. از دیگر توانایی‌های این دوربین تشخیص اجسام، تشخیص افراد مختلف با چهره‌های مختلف، تشخیص و شناخت حیوانات خانگی و بسیاری از توانایی‌های دیگر است.
 



:: برچسب‌ها: کامپیوتر , لپ تاپ , مطالب آموزشی , آموزش اینترنت , مطالب و مقالات علمی و آموزشی , آموزش , کنسول , محصول جدید آمازون قدرت یادگیری و تشخیص دارد , ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: